сряда, 22 февруари 2012 г.

ПРЕДИ МНОГО ГОДИНИ......

        Здравейте  отново!
  Преди много години,когато бях малка моята баба правеше много хубава баница.Точат се
  листи,пекат се на плоча и така се съхраняват на сухо място много време.Когато се прави
  баницата ,листите се мокрят.....Преди време бях купувала от някъде такива листи,но след
  това не съм срещала.Та сетих се да попитам майка ми на село,дали може някой да ми опе-
  че такива листи.Е...имах късмет!Нейната съседка може да точи,майка ми запали печката
  на дърва и се заеха със задачата.Опекоха доста листи-за тях,за сестра ми и разбира се за
  мен.А ето я и баницата-нарича се къпана,защото листите се потапят във вода.

       КЪПАНА  БАНИЦА


 






                                                       
  Взема се тава и се намазва с олио.Корите се начупват -например на 3-4 парчета и се пота-
  пят във вода.Реди се един ред листи,поръсва се с олио и натрошено сирене.Така се правят
  5-6 реда.Приготвих  заливка  от 6 яйца,250мл газирана вода и 4 с.л.кисело мляко(количест-
  вото е според големината на тавата).Залива се баницата и се пече в умерена фурна до готов-
  ност.

    
    Аз си я хапнах с кисело мляко ,което също си приготвям в къщи.Беше много вкусна и......
    поръчах си още листи.Ако има кой да ви опече такива кори,не се колебайте--ще ви
    хареса!Да ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар